Hyundai’nin çılgın N Vision modeli üretimi giriyor
Hyundai Motor Group, elektrikli, hibrit ve hidrojenle çalışan araçlar konusunda iddialı bir vizyon sergiliyor. Geleneksel otomobil üreticilerinin elektrifikasyon sürecine temkinli yaklaştığı bir dönemde, Hyundai’nin yaklaşımı oldukça farklı. Şirket, sadece kitlesel pazara yönelik elektrikli araçlar sunmakla kalmayacak, aynı zamanda göz alıcı N Vision 74 konseptini de üretim hattına sokacak.
N Vision 74’ün tasarımı, 1974’te İtalyan otomobil tasarımcısı Giorgetto Giugiaro tarafından yaratılan Hyundai Pony Coupe’ye bir selam niteliğinde. Ancak modern bir dokunuşla, keskin hatları, büyük arka kanadı ve Ioniq 5 benzeri dijital farlarıyla dikkat çeken araç, retro ve modern unsurları bir araya getiriyor.
Bu konsepti heyecan verici kılan ise, altında yatan teknolojidir. N Vision 74, “hidrojen hibrit” olarak adlandırılan bir sistemle donatılmış; yani hem hidrojen yakıt hücresi hem de batarya destekli elektrikli motor içeriyor. Bu, geleneksel benzin-elektrikli hibrit araçlardan farklı bir yaklaşımı temsil ediyor.
Aracın arka kısmında, 800 voltluk elektrikli güç aktarma sistemi bulunuyor ve iki elektrik motoru 671 beygir güç üretiyor. Bu motorlar, 62.4 kWh batarya paketinden enerji alıyor; batarya azaldığında ise aracı normal bir elektrikli araç gibi şarj etmek mümkün.
Ön kısımda ise 85 kW kapasiteli bir hidrojen yakıt hücresi paketi yer alıyor. Bu paket, arka kısımda bulunan iki hidrojen tankından besleniyor. Bu tanklar sadece beş dakikada doldurulabiliyor ve yaklaşık 600 km menzil sunuyor. Araç, 0’dan 100 km/s hıza dört saniyede ulaşabiliyor ve maksimum hız 250 km/s olarak belirlenmiş. Hyundai, her bileşen için ayrı soğutma sistemleri kullanıyor.
Henüz konsept aşamasında olan bu araçla ilgili bazı Kore kaynakları, üretim versiyonunun yaklaşık 775 beygir gücünde olabileceğini öngörüyor. Ayrıca, önceki raporlar sadece 100 adet üretileceğini öne sürmüştü.
Hidrojen yakıt hücresi sistemleri, uzun menzil ve hızlı dolum gibi avantajlara sahip, ancak sınırlı altyapı nedeniyle batarya destekli araçlar kadar yaygınlaşmamış durumda. Son dönemde, hidrojen teknolojisi motorsporları ve ticari araçlarda daha fazla dikkat çekiyor. Hyundai’nin radikal spor otomobilinin üretim versiyonunun adı ve kesin lansman tarihi henüz açıklanmamış olsa da, bu modelin 2030’a kadar piyasaya sürülmesi planlanan 21 yeni modelden biri olacağı biliniyor.